köldökzsinór.jpg

 Van egy út Értarcsa és Gálospetri között, ami számomra az egyik legszebb út a világon. Megjártam már rajta poklot és mennyet egyaránt. Csupán négy km, de ez a 4 km néha az életet jelentette, s néha a halált. Halált akkor, amikor nehéz szívvel vezettem rajta vissza a faluba, mert börtönnek éreztem a helyet vagy akkor, amikor felborultam rajta és a kocsi oldalán csúszva borultam az árokba. Életet pedig akkor, amikor szabad szívvel mentem vissza a gyerekekhez, jókedvűen, mosolyogva. Egy jó ideje már csak életet jelent. Ugyanaz az út, s mégis mennyire sok mindent kivált belőlünk. Ugyanaz az út s mégis néha olyan hosszú néha pedig nagyon rövid. Egy kicsi szakasz, ahol elmarad a világ zaja és szép lassan a búzatáblák között megérkezünk a faluba, a múltba. Köldökzsinórnak neveztem el, mert ez tart minket életben. Petrit, a falut. Ez köt össze Románia nagyobb vérforgalmával. Az út. A lüktetés, az élet, a köldökzsinór.    

Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. Jn. 14:6.

There is a road between Ertarcsa and Galospetri, which in my opinion, is one of the most beautiful roads on the planet. I’ve gone through heaven and hell on this short little path. It’s only four kilometers long, but sometimes these four kilometers meant life or death. Death, when I went to this small village with a heavy heart, for it felt like a prison to me, or when my car tipped over and skidded on its side into a ditch. Yet it meant life when I could hardly wait to see the kids again, and had a huge smile on my face. For a while now, it has always symbolized happiness. The same little road, but it contains so many meanings. A short path where we leave the world’s speed and noise behind, and travel through rollings hills into the past, into Galospetri. The “unbilical cord” is what I like to call it, because that’s what keeps us alive. Petri, the village. It ties us together. The road, pulsation, life. The Umbilical Cord.

Jesus saith unto him, I am the way, and the truth, and the life: no one cometh unto the Father, but by me. Jh. 14:6

A bejegyzés trackback címe:

https://galospetri.blog.hu/api/trackback/id/tr344225234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása