Gpetri 2014.08.27. 10:35

Csapod

3.jpgKedves Adományozó!

Még egyszer szeretnénk megköszönni nagylelkű támogatását, amivel lehetővé tette, hogy idén is megvalósuljon a Csalogány tábor. A gyermekek múlt szombaton könnyek közt búcsúzva és élményekkel gazdagon indultak haza.

Idén, összesen 30 gyermek és 3 nevelő érkezett a nagyszalontai és gálospetrii házakból.
A 2 évvel ezelőtti tábor résztvevői közül, külön örömünkre, 9 "visszatérő vendég" volt. Az elszállásolás és "bázis" tekintetében, választásunk ismét a csapodi Csalogány Táborra esett, amelynek vezetői, Marika és Jóska mindenben a segítségünkre voltak. A gyermekek otthonérzetéhez nagyban hozzájárult az erdő közelsége, a hatalmas focipálya, a tűzrakó, a hinták, gólyalábak, amikkel szabad idejükben éltek is.

A Táborlakók vasárnap délután 17 órakor érkeztek Csapodra. Lőrincz Bála plébános úr fogadta őket, megáldotta  a kezdeményezést és a csapatot, majd felvontuk a Csalogány Tábor zászlaját. Pogácsáztunk-sütiztünk, kicsit futkároztak, fociztak a gyermekek és vacsora után aludni tért az utazásban kimerült had.

Hétfőn felmásztunk a soproni Tűztoronyba, megcsodáltuk a belváros ódon utcáit, a Szent György utcát és az Új utcát, az Orsolya teret a Mária Kúttal és Lábasházzal. Fagyit kaptunk a Dömötöri Cukrászdában a Határok Nélkül Alapítványtól, majd a soproni hegyvidéken kirándultunk, - ebédeltünk a Deák Kútnál és körbenéztünk a Károly Kilátóból.
A napot a a Harrer csokoládégyárban tett látogatás "édesítette" meg.

Kedden az eső miatt meg kellett kicsit változtatnunk a tervezett programot, és a délelőtti kézműves foglalkozás után ismét Sopron irányába vitt utunk. Az Erdészeti Múzeumban páratlan vadászati kiállítást láthattunk Hidvégi Béla trófeáiból. Serfőző Evelin idegenvezető hosszan és érdekesen mesélt a körben leült gyermekeknek egyes állatokról, sőt elefánt- fület, farkat, különböző állat csontokat és koponyákat kézbe is vehettek.

A Bányászati Múzeum állandó, interaktív kiállításáról is nehéz volt tovább vinni a csapatot, ahol egy órára kis bányászokká váltak. A Szent György Plébánián fánkkal és pogácsával vártak bennünket.

Szerdára javult az idő, meglátogattuk a kőszegi Jurisics várat, ahol szintén remek idegenvezetést kaptunk. A lovag teremben a gyerekek beöltözhettek korhű viseletekbe és korabeli fegyvereket vehettek a kezükbe. Késő délután a "megszokott eső" hiányában, vizes programot választottunk .... a Büki élményfürdőben töltöttünk pár órát, megszállva a vízi csúszdákat és a pancsolómedencéket.

A csütörtöki napon meglátogattuk a nagycenki Széchenyi Kastélyt, a délután a tábor területén folytatott barkácsolással (péntekre való készülődéssel), szentmisével, focival, hintázással telt.

Péntek délelőtt részt vettünk Nagyboldogasszony ünnepére tartott szentmisén Csapodon, majd a Fertő-Hanság Nemzeti Park szervezésében kenuztunk a Fertő tó nádasaiban. Délután ellátogattunk a fertődi Eszterházy Kastélyba. Az aznap esti tábortűz mellett szalonna- és hússütés zárta a tábor, (meleg teával, mert újra eleredt az eső), tortáztunk és megünnepeltük a születésnaposokat is.

Szombat reggel becsomagoltuk az adományozó ismerősöktől kapott nagyvonalú ajándékokat (tisztálkodó - és mosószereket, iskolaszereket, gyümölcsöket, zöldségeket, tartós élelmiszert, ruhácskákat, cipőket...) a buszba.

A búcsú ezúttal is nehéz volt....10 óra körül indultak haza.

Úgy érezzük, hogy az Adományozóinkkal, Önökkel/Veletek közösen megvalósított, sikeres hét után (és két év tapasztalatával), a Böjte-gyermekek számára tartott nyári Csalogány Tábor most már hagyománynak mondható.

Elhivatottságot érzünk és lehetőség szerint szeretnénk folytatni a jövőben is, hiszen a hálás kis gyermekszemek, ölelések, vissza vágyódásuk megerősíti szándékunkat. Nemcsak pihenésre és játékra volt lehetőségük, hanem sokat gyarapodtak lelkiekben, tanultak a történelmi nevezetességek- és múzeumlátogatások során is.

Bízunk abban, hogy 2015 nyarán ismét összefoghatunk és egy boldog hetet szerezhetünk azoknak a kicsiknek, akiknek olyan alapvető éltető forrásaik hiányoznak, mint a szülői ölelés, a biztos meleg otthon, a ruhácska, cipőcske, és a reményteli jövőkép.

Kérjük, hogy a folytatást illetően ha bármilyen ötlet, kérés, kérdés merült fel, forduljanak/forduljatok hozzánk, minden gondolatot örömmel hasznosítunk.

Baráti üdvözlettel és szeretettel17.jpg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.